Brev:
Hjælp til dagsrytme og mad
13. september 2012
Alder:
5 mdr.
Hjælp til dagsrytme og mad
Kære Helen
Først mange tak for alle dine gode råd. De er en stor hjælp i forståelsen af de små:-)
Min søn er nu 5 1/2 mdr. Vi er godt i gang med skemaden og han er glad for den faste føde. Han er flaskebarn og har fået flaske siden han var en uge gammel. Han er fysisk en stor dreng på ca 10,5kg og 78 cm, så han kræver også noget føde:-)
Jeg har svært ved at finde ud af hvordan en dagsrytme bør være for ham nu og når han om lidt runder de 6 mdr. Pt. Ser dagen nogenlunde sådan ud:
Kl 05-06 vågner og vi står op da den store skal ud af døren sammen med sin far. Han tilbydes flaske og puttes til lur et sted imellem 7.30 og 8.00. Han sover 1 1/2 til 2 timer (den lur på dagen hvor han sover bedst).
10.30 ca tilbydes grød og vand på kop
12.-12.30 tilbydes flaske og puttes til lur. Har tidligere taget 1 1/2 time men den sidste uge kun sovet 45 min og er slet ikke udhvilet når han vågner. Jeg kan ikke lokke ham til at sove videre.....
15.00 ca tilbydes flaske og puttes til lur. Sover 45 min.
17.30 tilbydes mos og vand, samt tilbydes efterfølgende flaske.
Ca. 19.00 puttes og tilbydes flaske.
23.00 drømmeflaske
4.00 ca vågner. Nogle nætter sut og andre gange flaske. Sover til næste morgen.
Jeg synes han er begyndt at sove dårligt over middag og kan ikke helt finde ud af hvad det handler om. Han er pylret og ikke udhvilet. Han sover den længste lur om morgenen og jeg tænker at det nok var bedre den lå over middag, men kan/skal jeg ændre på dette? Han vågner også nogle nætter og har svært ved at sove videre.
Han er meget fokuseret på den mad vi spiser. Har du gode råd til hvordan vi får mere fornuftig struktur på hverdagen og en bedre søvn? Kan han være sulten. Er det tid til 3. Skemåltid?
Hvor meget mme skal han have ved siden af maden? Spiser mellem 800og 1000ml.
Han lider en del af forstoppelse/hård mave. Hvordan kan jeg lindre dette? Han har tidligere fået movicol for dette, da han kun fik mme.
Puha det blev lidt af en smøre, men jeg håber det er til at forstå.
På forhånd tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Betzy