Brev:
Sover ikke om dagen uden gråd, protest og gåture
14. september 2012
Alder:
8 mdr.
Sover ikke om dagen uden gråd, protest og gåture
Hej Helen
Jeg har en dreng på 8½ mdr der de sidste 14 dage ikke har ville sove i løbet af dagen uden gråd, protest og gå-ture. Han har heller ikke ville sove mere end to lure af 45 min -1½ times varighed. Jeg har heller ikke kunne putte ham sidst på eftermiddagen selv om han har kløet øjne, været vrøvlet og meget træt. Jeg har prøvet at trække ham, lægge ham før osv. men intet hjælper.
Dog skal det lige siges at når han bliver puttet ml 19.30-20 om aftenen (i egen seng og værelse) falder han i søvn med det samme uden nogen problemer. Han kan godt vågne i løbet af natten og spørge efter sutten, men det er meget forskelligt hvor ofte han vågner. Det kan være alt fra 0-6 gange i løbet af en nat.
Yderligere skal siges at min dreng aldrig har haft en rytme, ej heller været den der har sovet meget i løbet af dagen (3-3½ time fordelt på 3 lure), men han har altid faldet hurtigt i søvn i barnevognen når han er blevet lagt og dette uden protest.
Kan du fortælle mig hvad der sker hos den lille gut og evt hvordan vi vender tilbage til en rolig dagsputning, hvor vi ikke behøver gråd og gåture????
Vores dag ser nogenlunde sådan ud
Står op ml 6-7
Morgenmad ml 6.30-7.30 - havregrød, øllebrød eller havregryn med mælk. Han gider ikke grød mere - samt vand
Formiddagslur ca 2-2½ time efter han står op
Middagsmad ml 10.30 og 11 - rugbrødshapser m leverpostej, advokado, æg, makrel el ost samt mælk og grønt
Middagslur ca 2-2½ time efter formiddagslur
Eftermiddagsmad ml 13.30-14.30 - tykmælk el lign m drys og frugt el bolle med ost samt vand
Nogle gange en lille lur på 20-30 min (dette dog ikke mere - han nægter lige meget hvad vi gør)
Aftensmad ml 17.30-18.15 - kartofler el ris samt kød og grøntsager og mælk
Natflaske kl ca 19.15-19.30 ca 150 ml modermælkserstatning
Godnat kl 19.30-20.00
Et sidste spørgsmål. Når nu jeg i en periode går væk fra grød til morgenmad, hvordan sikrer jeg mig at han får fedtstof nok v morgenmåltidet og skal han have en tsk smør i aftensmaden, når vi laver sovs til retten?
Med venlig hilsen
Majbritt