Svar: Hvor meget mælk?
17. september 2012
Alder:
6 mdr.
Hej
De fleste børn vil i 6 måneders alderen have brug for mellem 800-1000 ml mælk i døgnet, ofte fordelt på 5-6 flasker.
Og derudover er mit forslag til at dække barnets behov for mælk:
I 7 måneders alderen vil barnet ofte trives med ca 750 ml fordelt på 4 flasker.
I 8-9 måneders alderen vil barnet ofte trives med 600 ml fordelt på 3 flasker
I 10-12 måneders alderen vil barnet ofte trives med 400 ml fordelt på 2 flasker.
Derudover bør der indgå mælk i barnets hjemmelavede grød og mos, barnet kan få ost, sovs, surmælksprodukter osv, i takt med at barnet bliver ældre og spiser mere og mere familiemad - og derudover skal barnets behov for væske dækkes via vand af kop - både til måltiderne og som tørstslukker ind i mellem :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske