Brev:
Modermælkserstatning og mulige maveproblemer
18. september 2012
Alder:
0 mdr.
Modermælkserstatning og mulige maveproblemer
Hej Helen,
Vi henvender os til dig, vedrørende vores lille datter på 4 uger, hendes kost og mulige maveproblemer. Hun får mælkeerstatning Althera, da hun desværre ikke kan blive mæt af min mælk, både på grund af dårlig kvalitet og lille mængde, så amning kommer kun på tale i nødstilfælde og som lille hyggestund snack, denne stund nydes af os begge.
Vores spørgsmål er, kan det være muligt, at erstatningen kan give hende mavegener som kramper og forstoppelse, idet især når hun har spist om natten eller tidligt morgen, og er faldet i søvn, så grynter/stønner hun og trækker benene op til sig?
Hun kommer af med sin afføring kun en gang i døgnet, dog for fire dage siden kom hun regelmæssigt af med det efter hver måltid. Hun sover uroligt, men kommer hun over til en af os, så sover hun trygt. Vi er bekymrede og forvirrede, har hun maveproblemer, eller har hun bare brug for tryghed? Hvis det er maveproblemer, hvad kan vi gøre for at hjælpe hende? Skal vi bruge en anden slags erstatning? Kan hun på grund disse mulige maveproblemer udvikle kolik?
Vi ser frem til at høre fra dig.
Mange venlige hilsner,
A og M