Svar: Forslag til 2 års fødselsdagskaffen
22. september 2012
Alder:
2 år
Hej med dig
Dete er rigtig dejligt at I er opmærksomme på at jeres datter skal spise sundt og at is, slik, chokolade, kage osv. ikke er hverdags mad, men noget man får ved særlige lejligheder - og jeg synes en fødselsdag er en særlig lejlighed. Derfor synes jeg godt at I kan give jeres datter lidt lækkerier netop den dag ...
I styrer naturligvis selv hvor meget kage, slik osv. der skal være og det er også jer der bestemmer, hvad der havner på hendes tallerken. Det vil være fint at starte med boller og så kan hun få lidt kage bagefter. Hvad type kage du vælger er op til jer - gulerodskage, lagkage eller lignende, det hele kan være fint. Måske vil hun (og også gæsterne) synes det er særligt spændende med 2 lys i kagen og derfor kan en kage være værd at prioritere.
Slikskålen kan du så i stedet erstatte med lidt frisk frugt. Det kan alle spise og det kan anrettes så det er rigtig lækkert. Til de voksne kan du lave lidt vanillecreme eller lignende som kan hældes over, hvis man har en sød tand - og det kan du så lade være med at give din datter, hvis du synes det bliver for meget.
Håber du kan bruge dette videre. Rigtig god fødselsdag! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske