Brev:
Døgnrytme og mad
22. september 2012
Alder:
7 mdr.
Døgnrytme og mad
Hej Helen
Jeg har et par tvillinger på 7 mdr. De er født 3,5 uge for tidligt, men synes ikke det er noget jeg ligger mærke til i forhold til mad, og ved heller ikke om det har noget at sige, at de er født for tidligt i forhold til hvad de må spise osv.
Jeg kunne godt bruge nogle input i forhold til deres døgnrytme og ville gerne, hvis du vil komme med et forslag til en døgnrytme.
Lige nu ser deres døgnrytme ca sådan her ud.
Ca. kl.07.00-7.30 vågner de
kl.7.30-8.00: øllebrød+ vand af kop
kl.9-9.30 får de flaske og bliver puttet ud i barnevogn
kl.11.30-12: Havregrød,speltgrød eller flerkornsgrød med frugtmos+ vand af kop.
kl.13.30-14: flaske og bliver puttet ud i barnevognene
15.30-16.30: nogle gange lidt frugtmos eller kun vand, da de ellers ikke kan spise aftensmad, hvis de først kommer op 16.30.
17.30: grøntsagsmos+vand eller lidt sødmælk på kop.
19.00: flaske og bliver puttet til natten.
Og så sover de til næste dags morgen, er nogle gange inde og give sut et par gange i løbet af natten. Men de spiser ikke om natten først igen næste morgen ca.7.30.
Har tænkt på hvornår jeg skal fjerne formiddagsflasken, tænker over om de får væske nok, hvis jeg fjerner den.
Kunne virkelig godt bruge nogle nye input til deres døgnrytme, så håber du vil komme med dit forslag til en døgnrytme.
Og lige et lille side spørgsmål, hvornår må de begynde at spise en bolle?
På forhånd tak for svar og tak for en rigtig god brevkassen, læser med på alle de spørgsmål du besvarer.
Med venlig hilsen
Sandra