Brev:
Ligge på maven og holde hovedet
20. august 2004
Alder:
3 mdr.
Ligge på maven og holde hovedet
Min søn på 12 uger har indtil nu ikke ligget ret meget på maven, da jeg har fået at vide af min sundhedsplejerske, at hun ikke synes, at det er nødvendigt at lægge ham på maven, før han er blevet bedre til at holde hovedet og synes at det er sjovt.
Hun har ikke lagt skjul på, at hun er den eneste sundhedsplejerske i vores kommune, der har den opfattelse, men min dreng har altså derfor ikke trænet ret meget i at ligge på maven.
Den sidste uges tid er jeg imidlertid begyndt at få "kolde fødder", da jeg ikke synes, at han er ret god til at holde hovedet endnu og jo kan læse alle steder, at børn skal ligge på maven for at lære at holde hovedet. Vil vist egentlig bare vide, om han kan nå at "komme efter det", hvis jeg begynder at lægge ham på maven nu, og hvor tit skal han ligge på maven?
Er begyndt at gøre det nogle gange dagligt, men han gider kun et minuts tid eller to. I starten prøver han at løfte hovedet, men så bliver han træt og lægger i stedet hovedet ned og slikker på underlaget : )
På forhånd tak for svaret!
Mor til Mads