Brev:
Mad og faldende mælkeindtag
25. september 2012
Alder:
5 mdr.
Mad og faldende mælkeindtag
Hej Helen.
Jeg begyndte at give min datter mad da hun var 4 mdr. Årsagen til det var, at hun ikke drak det antal mælk hun burde drikke og da hun kun havde taget 100 gr på i løbet af en måned, fik jeg det råd af min sundhedsplejerske at jeg skulle begynde med mad til hende. Og det gjorde jeg så også. Problemet er nu bare at det kræver SÅ meget.
Jeg kan for det meste ikke give hende mad alene, hendes far er nødt til at være der og underholde hende. Udover det så er hendes mælkeindtag også faldet. Nu drikker hun ca 60, hvor hun plejede at drikke ca 120. Men jeg må indrømme at om dagen, så går der ca 1½ time til 2, før hun er sulten igen. Om natten kan hun dog sove ca 5-6 timer ad gangen. Hvad skal jeg gøre?
Jeg ved godt at nogen børn selvfølgelig spiser mindre, men det er så frustrerende ind i mellem, især når alle de jeg kender der har børn, øger deres vægt med mindst en kg om måneden. Min datter er mindre end de andre børn, også dem der er yngre end hende, men det tager jeg mig ikke så meget af.
Hun blev født i uge 36 og vejede 1,6 kg, så selvfølgelig ved jeg at jeg ikke kan sammenligne. Hun vejer nu 5.5 kg ca. Nu har jeg ikke fået hende vejet i to uger. Jeg kan bare ikke lide at hun spiser så lidt.
Og må jeg egentlig gerne begynde med havregryn til hende? Hun fylder 6 mdr om en uge.
Hilsen