Brev:
Start i vuggestue og mælk
25. september 2012
Alder:
9 mdr.
Start i vuggestue og mælk
Hej Helen,
Victor skal jo starte i vuggestue d 15 oktober, han vil her være 10 mdr, og tror det er et rigtig godt tidspunkt, da jeg kan mærke på ham at han trænger til lidt nye udfordringer :) Men kan man forberede sit barn til vuggestue? Og er der nogen ting vi kan gøre som forældre for at give ham tryghed, både inden han bliver afleveret og når han er blevet hentet? Jeg skal heldigvis først starte på job til december, så vi får en blid overgang.
Vuggestuen servere mælk til alle måltider - og Victor gider bare ikke og drikke mælk :( Så må snakke med dem om også at give ham vand, som han elsker, for ellers er jeg bange for han ikke får noget som helst at drikke :(
Jeg har givet ham mælk til to måltider, nu til hvert måltid bare for at få lidt i ham og må så afslutte med vand, som han drikker rigtig meget af. Jeg har prøvet at give ham letmælk, jeg har prøvet at servere det lunt, ved stuetemperatur, koldt, men han er bare ikke særlig glad for mælk. Heller ikke af tudekop, kop med håndtag, sugerør... Tror alt er afprøvet. Så det mælk han får er fra havregrøden, lidt A38, hvis han får ost også fra amningen om aftenen. Men på et tidspunkt får han jo ikke denne amning mere også skal han vel drikke mere mælk.
Er der børn der bare aldrig lærer at drikke mælk ? Har kigget på kalktilskud, men de anbefales først når barnet er blevet et år.
Med venlig hilsen
Victors mor.