Brev:
Mad og beregning af mælkebehov
26. august 2004
Alder:
8 mdr.
Mad og beregning af mælkebehov
Hej
Jeg har flere gange før spurgt om hjælp ang Annes mad. Hun er 8½ mdr. og vejer 7 kilo og er 66 cm lang (ved fødsel 2,3 kg og 46 cm). Hun har aldrig spist ret meget, så nu er jeg i tvivl igen omkring mælk.
Sidste gang foreslog du at jeg puttede en ekstra grød måltid ind og det har jeg gjort, så nu ser kostplanen sådan ud:
kl. 7: købegrød af ½ - 1 dl vand + sødmælk af kop (20 ml)
kl. 10: 100 ml MME + lidt youghurt
kl. 13: købegrød af 1 dl vand + sødmælk af kop (20 ml)
kl. 15: 100 ml MME + frugtmos
kl. 18: kartoffelmos m. grøntsager + sødmælk af kop (20 ml)
kl. 20: 100 ml vælling
kl. 23: 100 ml MME
Jeg har talt med min sundhedsplejerske omkring mælkemængden og hun siger det er meget vigtigt at Anne får min. 500 ml mælk i døgnet. Jeg har så talt med en børnelæge ang hendes opkastninger (det skal hun nu undersøges for), hun siger at mælkemængden skal jeg ikke gå så højt op i.
Nå men sådan som jeg tæller ovennævnte så får jeg det til 460 ml MME/vælling, skal jeg så tage det for grøden også altså 300 ml oveni. Mit spørgsmål er skal grød og vælling tælles med i mælkemængden?