Brev:
Amning kun nat og morgen
26. august 2004
Alder:
5 mdr.
Amning kun nat og morgen
Jeg skrev faktisk til dig tidligere på ugen og har nu taget en beslutning om at stoppe amningen, da min søn bider mig. Jeg orker ikke, at det skal være en dårlig oplevelse for mig hver gang - og jeg er sikker på, at min anspændthed smitter af på min dreng. Og det er jo synd.
I hvert fald trapper jeg nu kraftigt ned - dvs. at jeg ammer ham om natten, hvor han er for søvnig til at bide... og så tidlig morgen. Kun hvis brysterne er helt spændte kan han få en lille tår i løbet af dagen. Da løber mælken nemlig med det samme, så han ikke frustreres og dermed bider.
Jeg ved ikke, om jeg således kan fortsætte med at producere mælk nok til natamningerne, eller om det hele forsvinder, når jeg ammer så sjældent?
Og så lige et spørgsmål mere... Han får nu en flaske MME, hvor jeg normalt ville amme ham, men de sidste par dage er forløbet således:
02.30 Amning
07.00 Amning
09.00 Grød som er lavet på 1 dl vand og 1 dl MME + lidt vand på kop
12.30 Flaske 200ml
16.30 Grøntsagsmos som er blandet op med ca. 50 ml MME + lidt vand på kop
19.30 Flaske 250 ml
Spiser han ofte nok? Og får han det, han skal have?
Han beder ikke om mad flere gange...
Han er snart 5½ måned, er 71 cm og vejer 8700g
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Ermelin