Brev:
Søvn og vågner pludselig om natten
18. oktober 2012
Alder:
2 år
Søvn og vågner pludselig om natten
Hej Helen!
Jeg har et spørgsmål vedr. søvn. Har den gladeste dejlige lille dreng, der bliver 2 år om en måned. Han er rigtig nem at lægge om aftenen. Vi kører det samme putteritual hver aften og siger godnat og så falder han selv i søvn. Det er super skønt. Men de sidste par uger har han haft nogle urolige nætter. Det er ikke hver nat, men har været en del de sidste par nætter.
Han vågner og kalder på mig (mor) og græder. Har prøvet et gå ind til ham nusse ham i sengen og så gå igen, men det går ikke. Han har været inde i vores seng og det ender med at ingen sover særlig godt, fordi man får arme og ben i hovedet :-). Nu har jeg lagt en madras ind ved siden af hans tremmeseng og når han vågner lægger jeg mig så derind og holder ham i hånden. Det har hjulpet, for så falder han trygt i søvn igen.
Nu kommer så spørgsmålet, som nok mere er min mands:
Er vi ude i at give ham dårlige vaner??? Ender jeg med at ryge ud af vores seng for at ligge på en madras hos Gustav til han bliver 8???
Mange hilsner
Marianne