Brev:
Pige på 4 år vågner ofte om natten
18. oktober 2012
Alder:
4 år, 6 mdr.
Pige på 4 år vågner ofte om natten
Hej Helen
Min datter på 4 1/2 vågner ofte 2-3 eller 4 gange pr nat. Hun sover i eget værelse gennem et halvt år nu og virker ikke ked af det eller bange om aftenen. Vi gør meget ud af puttetiden kl. Ca 19.30, hvor hun altid får bog og masser af kys og kram. Hun falder fint i søvn uden hjælp.
Hun vågner dog 3-4 gange hver nat og græder og kalder. Vi reagerer altid, og går ind til hende. Nogle gange skal hn tisse, andre gange have vand og nogle gange et kram. Det går stærkt, hun sover hurtigt videre.
Men når hun sover mellem mor og far er der ingen problemer, så sover hun en hel nat uden at vågne.
Bør vi tage hende tilbage i vores soveværelse? Eller kan vi regne med, at det bare går over selv?
Med venlig hilsen
Fie