Brev:
Søn på knap 6 mdr. vil pludselig ikke spise grød
21. oktober 2012
Alder:
5 mdr.
Søn på knap 6 mdr. vil pludselig ikke spise grød
Hej Helen,
Jeg skriver til dig vedrørende min søn, som bliver 6 måneder den 2. november (født 22 dage før termin).
På vores sundhedsplejerskes opfordring begyndte han på grød, da han var ca. 4 mdr. gammel. Opstarten gik rigtig fint, og han har været meget glad for både forskellige typer hjemmelavet grød med frugtmos og mos af kartofler/grøntsager. Han får nu 3 måltider om dagen; Grød morgen og middag og så mos til aften.
Problemet er, at han pludselig ikke vil spise grød længere. Jeg laver selv grøden af majs-, hirse- eller rismel, blandet med hjemmelavet frugtmos. Han vil ikke spise nogen af typerne. I går prøvede jeg med groft moset banan i grøden, og der gik det en smule bedre. Dog fik han udslæt bagefter, så det tør jeg ikke give ham igen. Grøntsagsmosen om aftenen spiser han stadig med største velbehag.
Jeg er i tvivl om, hvad vi lige gør nu... Kan grunden til hans afvisning af grøden være, at det keder ham? Eller hvad tænker du? Skal vi blive ved med at forsøge at få ham til at spise grød? (og hvordan?) Eller skal vi prøve at skippe grøden for en tid og så erstatte med grøntsagsmos? Vil jo gerne at han prøver lidt forskelligt, så derfor synes jeg, det er ærgerligt, hvis han skal til at nøjes med grøntsagsmos...
Bedste hilsner,
Rikke