Brev:
Dagsplan, mad og søvn
23. november 2012
Alder:
8 mdr.
Dagsplan, mad og søvn
Hej Helen
Det er ved at være længe siden, jeg sidst har skrevet til dig. Storebror er nu 4 år, og har fået en lillesøster på nu 8 måneder.
Denne henvendelse drejer sig om lillesøster :-)
I øjeblikket ser vores dagsplan sådan ud:
05.30 Vågner og får flaske (ca. 140 ml.)
06.30 Tilbydes morgenmad (vil ikke have grød, men tilbydes brød med ost) + vand af kop
08.00 Formiddagslur (sover min. 2 timer)
11.30 Spiser som regel 1/2 skive bondebrød med smørepålæg og får vand af kop
13.00 Eftermiddagslur (sover ca. 1 1/2 time)
14.30 Tilbydes bolle med smør og frugtmos eller bananstykker
17.30 Aftensmad (får vores mad, noget most og noget i små bidder) og vand af kop
19.15 Puttes til natten med en flaske (ca. 150 ml.)
22.00 Vågner og får flaske (ca. 140 ml.)
01.30 Vågner og får flaske (ca. 140 ml.)
Jeg kunne godt tænke mig, at hun snart begynder at tage nogle lidt længere stræk om natten. Kan jeg på nogen måde rykke lidt på måltiderne, eller begrænse flaskerne?
Hun døjer meget med hård mave, og har virkelig knoldet afføring flere gange om dagen. Indtil nu har jeg ikke givet hende lactulose, men jeg overvejer, om jeg skal prøve det.
Hun har aldrig været glad for skemad, og grød er hun lige ved at kaste op af. Derfor får hun mest små bidder hun selv kan gumle på. Hvad kan jeg bruge til morgenmad, når nu ikke hun vil have grød?
Håber at få et par input fra dig :-)