Brev:
Sover ikke meget om dagen
5. december 2012
Alder:
3 mdr.
Sover ikke meget om dagen
Hej Helen
Jeg har brug for endnu et råd, vedr. min søns søvn.
Han er nu 3 mdr og han sover stadig ikke så meget om dagen. Han powernapper det meste af dagen og mit største problem er at han kun vil sove med mit bryst i munden.
Hvis jeg fjerner mit bryst, så vågner han med det samme og græder. Jeg har prøvet at erstatte mit bryst med en sut, men han spytter sutten ud hver gang og græder så endnu mere. Jeg har også prøvet at ligge ham som om jeg skulle amme ham og så sætte sutten ved mit bryst, men det vil han heller ikke.
Jeg har prøvet med en nusseklud, men det er som om at det heller ikke virker. Jeg synes efterhånden at jeg har prøvet alle metoder, for at få ham til at sove uden mit bryst, men har endnu ikke fundet en løsning.
De seneste dage, har han virkelig været arrig, når jeg har prøvet andet end at give ham bryst. Han begynder at græde så meget at han ikke kan få vejret. Det synes jeg har været rigtig ubehageligt og jeg har så givet efter.
Han vil hverken ligge i sin seng, barnevogn eller i sin voksipose og sove. Det eneste sted han falder til ro og falder i søvn, er ved mit bryst og sover kun, hvis han får mit bryst i munden.
I øjeblikket sover han kun 2-3 timer om dagen og det er slet ikke nok. Han har røde øjne og kløer sig i øjnene, så jeg ved at han er træt.
Har du et godt råd til mig?
Med venlig hilsen
Brandi