Brev:
Er han for lille til kun at sove 1 lur ?
6. december 2012
Alder:
11 mdr.
Er han for lille til kun at sove 1 lur ?
Hej Helen,
Har tidligere sendt dig et brev ang lidt det samme, men blir nødt til at skrive igen :)
Victor kan fejre sin første fødselsdag D 16 december :)
Han har aldrig haft det store sovehjerte, natten igennem sover han fra 20-07.30 uden de store problemer. Men hans behov om dagen har aldrig været særlig stort.. Små hyppige korte lure dagen igennem.
Men nu er han i vuggestue sover han nu kun en lang lur om dagen... For det meste.
Tag fx en dag som igår, Victor blev putte kl 11.45 men vågnede allerede kl 13 og personalet i vuggestuen kunne ikke få ham til at sove længere, så jeg vidste at han havde brug for en lur, senere når jeg havde hentet ham. Men han ville ikke falde i søvn! Prøvede kl 15.30, igen kl 16.30 og han ville absolut ikke sove! Han virkede egentlig heller ikke træt, men eftersom han stadig et så lille vil jeg jo gerne imødekomme hans behov for søvn. Nå, men det blev aftensmadstid kl 17.45 og Victor blev sur, tvær, skreg og ville ikke spise og var jo overbevist om at det var fordi han var træt. Men bagefter gik vi i stuen, sad og puttede et øjeblik også ville han ellers lege, grine, kravle rundt og var i super humør. Han blev puttet med lidt mad og vand kl 19.30, men dvs at han kun sov 1 time og et kvarter på en hel dag, på en lur !
Kan han mon være kommet i den alder (lidt før tid) hvor han bare kun har brug for at sove en gang ? Han sover normalt 2-3 timer til middag, lige foruden den ovenstående dag :)
Hvis han en gang imellem et vågnet tidligere fra sin lur og jeg prøver at putte han til en lille eftermiddagslur, ender det som regel ud i at han bare blir sur over det, som om at han faktisk brokker sig over det, måske fordi han faktisk ikke er træt, eller viser træthedstegn, men fordi jeg "mener" at han stadig har brug for det.
Et andet spørgsmål, vores dreng skal snart til at vænne sig til at sove til middag indenfor, når han er hjemme i weekenden, da vi skal havde stillads op af bygningen og han kan derfor ikke stå ude på vores altan og sove til middag i sin barnevogn. Før vi har prøvet er det aldrig gået særlig godt :( Har du et råd eller to til os, mht hvordan vi putter ham bedst indendørs i hans egen seng, som han ellers sagtens kan sove i om natten :)
Rigtig glædelig jul :)
Med venlig hilsen
Victors mor.