Brev:
Mælk nok?
9. december 2012
Alder:
9 mdr.
Mælk nok?
Hej Helen
Først, tak for de gode råd med rugbrødsbjælkerne. Det er da utroligt så megen lykke de har givet vores lille gøj :o)
Jeg er i tvivl om hvorvidt vores datter får nok mælk. Da jeg længe har været plaget af smerter (grundet bækkenløsning og diskusprolaps), har det også været et prekært emne hvorvidt jeg burde fortsætte amningen eller få smertestillende nok til at tage smerterne og lade vores datter blive flaskebarn. Hun får modermælk tre gange i døgnet nu (op til middagslur, inden aftenputningen og en gang i løbet af natten). Vi har af flere årsager besluttet, at mælken til aftenputningen er modermælkserstatning og så får hun bryst til middagslur og i løbet af natten. I løbet af Januar bliver også hendes middagsamning erstattet med flaske, idet hun begynder i dagpleje.
Vi har længe tilbudt sødmælk til eftermiddagsfrugt og bolle. Alternativt har vi givet hende A38 med rugbrød og frugt. Men det er virkelig begrænset hvad hendes indtag er af disse mælkeprodukter - sødmælken afvises hver gang. Men vi vil fortsætte med at tilbyde hende det - hun har før skiftet mening ;o)
Hun drikker lystigt vand både til og mellem måltiderne - så væskeindtaget er jeg ikke urolig for. Hun er også glad for ost. På denne baggrund er jeg ikke så urolig for om hun får kalk og mælkeprodukt nok, idet osten er koncentreret.
Er det nok med det indtag hun får af mælk nu og som vi ønsker det fremover? Hvor længe bør hun fortsat have mælk om natten? Hun bliver 10 mdr. i midten af December.
Med venlig hilsen
Ditte