Brev:
Svært ved at falde i søvn om aftenen - 13 mdr.
13. december 2012
Alder:
13 mdr.
Svært ved at falde i søvn om aftenen - 13 mdr.
Hej igen
1000 tak for dit svar.
Om det var godnatgrøden eller et tilfælde skal jeg ikke kunne sige, men den dag vi modtog dit svar, forsøgte vi for første gang med netop godnatgrød, og de sov igennem BEGGE to for første gang i måneder!!!
Hold nu op, det var kærkomment:-)
Tilgengæld rejste sig en ny problematik - de vil ikke lægge sig til at sove til natten.
Vores søn har alle dage haft svært ved at falde til ro når han bliver lagt, vores datter har været dygtig til det (indtil hun som nævnt i tidligere brev, lærte at rejse sig).
I den periode hvor de har været vågne den halve nat, er det egentlig gået nogenlunde med at lægge dem, men vi har været nødt til at være to, for ellers så hopper den ene rundt mens man lægger den anden. Men var vi så også bare det, tog det måske 30 min før de sov.
Nu sover de om natten (håber ikke det har tænkt sig at ændre sig), men har de sidste nætter været næsten 2 TIMER om at falde til ro. De kaster sig rundt i sengen, leger med sutten, med kluden, med bamsen, med dynen, med vores hænder, med tøjet og forfra igen. De snakker og pludrer imens, og er egentlig ikke kede af det på noget tidspunkt, jo hvis vi går ud af rummet, så bliver de begge ulykkelige. Det skal dog siges, at de ind imellem faktisk forsøger at putte sig og ligger stille en stund, men såååå kører de igen. Vi nusser og synger, lader dem ligge selv og frem og tilbage, men der er ingen forskel.
De vågner fra deres sidste lur ca. kl. 15, og har derfor været vågne i knap 5 timer når de bliver lagt (ca.19.30-19.45 efter din nye plan), og de virker friskere end nogensinde, så snart de rammer dynen. - Og herfra kører de så på yderligere 2 timer!
Altså skal man vælge, så foretrækker jeg bestemt, at de sover om natten, og har svært ved at falde i søvn om aftenen, men gad da godt at begge dele kunne fungere.
Vi følger den dagsplan du har givet os.
Mange hilsner Lina