Brev:
Aften uro og flaskebarn
13. december 2012
Alder:
3 mdr.
Aften uro og flaskebarn
Hej Helen..
Du giver altid så gode svar og råd - det kunne jeg godt bruge nu.
Jeg har en lille dejlig søn fra september 12. lige siden fødslen har han været lidt urolig. han er f. eks ikke glad for at ligge selv - det bliver kun til et ganske kort øjeblik, så er han meget utilfreds. Særligt om aftenen, hvor han er meget meget urolig. der går vi op og ned af stuegulvet med en meget utrøstelig lille dreng, der laver 'flitsbue' indtil han falder udmattet i søvn.. det står på mellem 1 - 2 timer.. vi har prøvet mange ting, som at ligge ham lidt før, så han ikke bliver overtræt, gået tur med barnevognen, givet bad, jeg har været alene hjemme med ham nogle aftener for at se om der er for meget uro her med storesøster osv. - men der er ikke rigtig en forskel.
Om dagen sover han rigtig meget. er vågen ca. 1 time, så bliver han igen lagt. sådan har det været siden fødslen. ellers er han mere glad om dagen, så længe han bare ikke bliver lagt selv på aktivitetstæppe e.l.
Vi har en datter på 2 år, og kan mindes hun også sov meget - men hun
var ikke så urolig som han er om aftenen og nød at ligge på sit aktivitetstæppe og kigge.
Kan vi gøre noget for at gøre ham mindre urolig ?
Jeg har ammet ham i de første tre måneder, men røg desværre på sygehuset med en akut blindtarmsbetændelse. de dage uden mad, væske og søvn og lidt ekstra stress gik udover amningen. efter han har fået flaske vil han ikke rigtig lægges til brystet igen. Jeg synes dog ikke han spiser nok mme.
Han vejer ca. 6,5 kg og siden han begyndte på sutteflasken er han maks. kommet op på 800 ml. nogle dage kun 600 ml. det er en uge siden han har fået et helt 'ammemåltid'. De seneste dage har jeg ikke kunnet amme, da han har vendt hovedet væk.
Kan det være fordi han lige skal vænne sig til flasken han ikke spiser mere endnu ?
Han laver en ble med fyld dagligt og har også våde bleer. om dagen vil han gerne snakke, smile og pludre når han er vågen.. der er han tilpas - det er han ikke om aftenen, men var det heller ikke inden han fik flasken. så jeg synes ikke jeg på ham kan mærke han ikke længere bliver ammet - men jeg bekymrer mig om han nu får det han skal ha. og har du evt. nogle 'tricks' til hvordan jeg får mere mælk i ham.
Han spiser hver tredje time - hvis jeg prøver at give lidt oftere tager han ikke fra, men tygger bare på sutteflasken.
Tusind tak for svaret og rigtig god jul
Med venlig hilsen
Dorte