Brev:
2 mdr.s baby søvn og amme
2. januar 2013
Alder:
2 mdr.
2 mdr.s baby søvn og amme
Kære Helen
Jeg har en række spørgsmål angående Frida på 2 mdr.
Søvnmønster:
Hun er lige begyndt at kunne sove 6 timer i træk - tidligere var vi på 4 timer og så en pause og herefter 2-3 timer mere. Men efter hun er begyndt på de 6 timer er hun meget svær at få til at sove længere perioder om dagen. Før havde hun også en dagslur på næsten 3 timer. Nu er det max 1 time ad gangen. Jeg tror også hun lige i disse dage er i gang med et tigerspring, der gør at hun har svært ved at finde ro.
Mit spørgsmål går på om det er gavnligt for babyer allerede i 2 mdr's alderen at få en fast rytme både dag og nat? (jeg ammer hende fuldt ud, og hun tager fint på).
Indtil videre har vi fulgt hendes rytme fuldstændig - jeg er på barsel, og min mand kan lidt selv bestemme, hvornår han møder på arbejde - så vi har ikke forsøgt at få hende ind i en rytme.. Vil du skrive til mig et eksempel på en sådan dagsrytme?
Et tillægsspørgsmål er til brug af aktivitetstæppe - som hun virker meget glad for. Det er i denne periode ikke så interessant at sidde ved mor eller far, men man fornemmer at der skal ske noget. Og holder vi hende ind til os flagrer arme og ben efter kort tid, og man fornemmer at hun vil ligge udstrakt. Hvor længe må hun lægge på et aktivetstæppe alene?
Med venlig hilsen
Mia