Brev:
Hjælp til døgnrytme
2. januar 2013
Alder:
6 mdr.
Hjælp til døgnrytme
Kære Helen.
Jeg skriver til dig da jeg har brug for råd og vejledning angående en fast daglig rytme for min datter. Hun fylder 6 måneder den 7/1-13 og er en meget glad og nysgerrig pige.
Vi har fra start af ikke rigtig haft en fast døgn rytme da jeg synes dagene ser meget forskellige ud. Hun har siden hun blev født sovet 2-3 timer ad gangen om natten og om dagen går det nogenlunde der sover hun 2-3 lure, oftest 3. Jeg har ammet hende fra start og gør det stadig. Vi startede på grød for 2 måneder siden og det har fungeret nogenlunde, men vi har som sagt ikke fundet en god rytme med det. Den sidste måneds tid har hun ikke villet have grøden hver gang, virker som om hun ikke er sulten så jeg har bare ammet og givet grød ind imellem.
Så mine spørgsmål er:
Hvor mange gange dagligt skal hun have grød?
Hvor mange gange skal jeg amme hende?
Hvor lang tid skal der gå imellem grød og amning?
Hvad skal hun have for noget grød?
Har svært ved at få det til at passe ind synes jeg.
Jeg har prøvet at beskrive hvordan en dag kan se ud, men som sagt er der ikke nogen fast rytme.
Vågner som regel 7-8 stykker prøver at amme men hun er alt for ukoncentreret, så den bliver tit sprunget over.
8.30 havregrød ( det er vi lige startet på)
9.30-10 formiddagslur alt fra 1/2-1 1/2 time
11-12 ammes efter lur men synes ikke hun spiser så meget
13-14 ammes og lur- sover her ca 2 timer
15-16 ammes efter lur
17-18 sover en ekstra lur på ca 1/2 time
18-19 grød
20-21 ammes og puttes til natten, men nogle gange først 22-23 før hun bliver træt. desuden er hun svær at ligge til at sove da hun er så frisk om aftenen og fuld af krudt.
Jeg ammer nogle gange 4-5 gange om natten😔
Håber ikke det var for indviklet.
Jeg håber du kan hjælpe med at få lidt bedre styr på hverdagen og så vi kan få en god rytme op og køre.
Med venlig hilsen
Martha