Brev:
Putning - nægter pludselig at sove
3. januar 2013
Alder:
7 mdr.
Putning - nægter pludselig at sove
Hej Helen
Det er egentlig gået ret fint med siden dit råd om at amme i sengen indtil hun triller om på siden og sover - vi har haft rolige og dejlige aftner siden... Indtil for en uges tid siden, hvor hun bare nægtede at sove og pludselig var den der overtrætte skrigende baby, folk har fortalt om, men vi aldrig har oplevet..?
Vi gik ud fra at det var alt det der var foregået med juleaften osv. Men det er fortsat - også selvom hun har sovet fine lange lure i løbet af dagen og slet ikke kommer for sent i seng!? Hun skriger og skriger og de sidste 3 aftner er det fortsat time efter time efter time og hun er først faldet om kuld kl 2 om natten!
Nu sidder vi i stuen - putningen startede her til aften kl 19.15 men liggende amning i sengen og det går fint og hun gør an til at falde i søvn, men gør det ikke alligevel? Sådan fortsatte det lidt, indtil hun begyndte at skrige og kl 20.30 gav jeg op og hendes far overtog indtil de kl 21.15 kom ind i stuen efter at have prøvet alskens vugning osv uden held... Nu sidder hun hos sin far i stuen - så træt hun nærmest ikke kan holde sit hoved men temmelig glad og tilfreds - hvilket på en gang er dejligt, fordi så er man jo sikker på der ikke er noget rigtigt galt med hende... Men samtidig ret provokerende - for der er jo ikke noget galt med hende! Og vi gruer for at gå i seng igen...
Hvordan kan hun så lille forbinde det at sove med noget negativt - vi (forældrene) elsker at sove og vores soveværelse er et ret hyggeligt sted, og da vi bor i en 2 vær. lejlighed, er det jo også der hun bliver skiftet og puttet ud i barnevogn på altanen i løbet af dagen osv. Kan hun allerede være bange for mørke? Jeg slukker altid den lille lampe imens vi ammer og synger og så er der jo temmelig mørkt, men sådan har det været hele tiden - vi tænder heller ikke lys når vi går i seng eller når hun får mad om natten..?
Håber virkelig du har et bud på hvad der er med hende...
På forhånd mange tak for hjælpen