Brev:
Jerntilskud
3. januar 2013
Alder:
7 mdr.
Jerntilskud
Hej Helen.
Endnu et spørgsmål :)
Da min datter blev 6 mdr. begyndte vi på jerndråber fra medic og hun fik meget hård mave - faktisk forstoppelse nogle dage og så et par dage hvor hun græd virkelig meget, når hun skulle af med afføringen og da det begyndte at bløde fra hendes numsehul efter afføring (fordi hun har fået en rift). Så stoppede jeg med jerntilskud og efter et par dage var alt godt og almindeligt igen...
Men da hun jo skal have jern købte jeg, efter opslag på Google og snak med apotekspersonalet, nogle dråber af mærket Glycifer - og allerede dagen efter var den gal med maven igen! Nu får hun så igen ikke jerntilskud og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med det? På apoteket lyder de som om det er en katastrofe at hun ikke får dem..?
Kan man få jern på en anden måde? Da jeg var gravid fik jeg da jern som var mildere mod maven!? Kan hun få nok gennem særlig kost? Kan man holde øje med mangel symptomer og først da give dråber? Er det noget du har erfaring med?
På forhånd endnu engang tak for hjælpen :)