Brev:
Plan for dagen
12. januar 2013
Alder:
6 mdr.
Plan for dagen
Hej igen...
Jeg glemte jo at sende en plan over vores dag (Jeg skrev for et par timer siden. vedr. soveproblemer og gråd.
Ammes og står op ca 7.30
Får lidt havregrød med frugtmos ca 8.30
Ammes og puttes til lur ca kl 10.30
Vågner efter 1½- 2 timer, hvis ude, hvis inde efter 1 time(12-12,30), får grød med frugtmos.
Ammes og puttes til eftermiddagslur kl ca 15. sover ca 1 ½- 2 timer,
Får mos til aften ved en 17-18 tiden.
Ammes og puttes til natten ved en 20- 20,30 -tiden.
Vågner ved en 23-00 tiden, ammes
ammes igen ved en 2 tiden. Prøver ihærdigt at få ham til at sove videre uden at han ammes.
Ammes ved en 4 tiden.
Ammes ved en 6 tiden.
Vågner, ammes og står op ved en 7, 30 tiden.
Jeg synes det er meget at jeg ammer ca 7 gange dagligt, og ammer mere om natten end resten af dagen. Men han er utrøstelig når han vågner.
Jeg forstår heller ikke hvorfor man rådes til at de skal spise mos/grød når de vågner og ammes inden de skal sove. De har jo aldrig fred i maven. Der går maks 2½ timer mellem måltiderne. Når de overhovedet at føle sult? (og hvis de kun får en halv dl, bliver de så ordenlig mætte)
Der er også meget forskel på det du anbefaler i mængde kontra det sundhedsstyrelsen anbefaler. I deres bog, er der feks en opskrfift på hirsegrød der lyder såles: 40 gr hirseflager, 200 ml vand, ½ dl mme, 1 tsk fedtstof... Med lidt feks, banan kommer det op på 2½ dl... Og du anbefaler en ½-3/4 dl.
Venlig hilsen
Os alle tre