Svar: Ikke så tosset med mos længere
18. september 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Ermelin
Jeg tænker det samme som dig,- at hans appetit måske ikke er så stor om aftenen og jeg synes det lyder som en rigtig god idé at tilbyde grøntsagsmos til forkost i stedet for. På den måde får han både grød og mos i løbet af dagen, hvilket er med til at holde hans mave igang. Får han kun grød kan det godt give hård mave.
Vores appetit svinger og det gør børns appetit naturligvis også, så det er i orden hvis han nogle gange ikke har lyst eller spiser mindre end andre gange.
Du har fuldstændig ret i at frugtmos er sødt og lækkert, det smager dejligt og det er nemt at spise. Derfor er det som du selv er inde på lidt af et skråplan at blande frugt og grøntsager. Det er vigtigt at han ikke bliver forfalden til 'den søde tand', men kan spise almindelig mad også. Forsøg derfor at undgå alt for meget frugtmos, som du jo også selv er inde på.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske