Brev:
Angst for at sove - 1 mdr.
19. september 2004
Alder:
1 mdr.
Angst for at sove - 1 mdr.
Hej
Jeg har et enkelt spørgsmål som jeg håber du kan hjælpe mig med.
Min 7 uger gamle søn vil ikke sove om aftenen. Ind imellem lykkes det, at putte ham uden de store grædeture, hvilket er noget nyt. Men som regel græder han helt hysterisk. Vi har prøvet forskelligt. At svøbe ham og tale beroligende og vente på han faldt til ro. Andre gange har det virket bedre at ligge ham i liften, hvorefter han er faldet i søvn selv. Vi prøver at fornemme hvad der passer ham bedst, men ofte har vi brugt den med at svøbe, og holde ham fast ind til han holdt op med at græde og faldt i søvn...
Men det med at græde sig i søvn tror jeg ikke på, og har det virkelig dårligt med den løsning.
Mit spørgsmål er nu: Kan hans skrigeture om aftenen skyldes angst. Har han fået en trumatisk oplevelse af det at sove om aftenen? Det skal lige siges at det har været sådan fra dag 1. Hvad kan vi gøre for at give ham en positiv oplevelse af at sove?
Håber du kan hjælpe os
Line