Brev:
Videre med maden 8 måneder
21. september 2004
Alder:
8 mdr.
Videre med maden 8 måneder
Nu fylder Laura og Elisabeth snart 8 måneder, og jeg kan se på det madskema, som vores sundhedsplejerske har udleveret, at det er ved at være tid til at gå i gang med rugbrød. Men jeg er lidt i tvivl, om vi skal starte nu, eller vente til de har vænnet sig til mere "klumpet" grønsagsmos?
Vi er kommet bort fra at blende mosen, så den bliver nu lavet med en gaffel, og blandet med mælk. Skal vi holde op med at blande mælk i? Og skal vi begynde at putte udskårne minibidder i, eller bare ikke mose den så længe med gaflen?
Kan vi godt begynde på rugbrød nu, eller er det bedre at vente? Og har du nogle tips til, hvordan man begynder, f.eks. om der skal være pålæg/grønsagsmos på, og hvor store stykkerne skal være?
De er i øvrigt blevet rigtig gode til at drikke mælk af kop nu, både udmalket modermælk og sødmælk (men den skal være kold, måske er det fordi de ikke er så vildt med lugten af varm mælk - og modermælkserstatning lugter jo meget markant, så det nøjes vi med at bruge i grød/mos).
Venlig hilsen
Fie