Svar: Natteroderi - 15 mdr.
30. september 2004
Alder:
15 mdr.
Kære Ribins Mor
Tusind tak for dine rosende ord:o)
Din beskrivelse af Robin lyder umiddelbart til at være mareridt, som rigig mange børn på hans alder begynder at få. At han er mere vrøvlet i vuggestuen, er måske fordi han ikke sover så godt om natten og dermed er mere træt.
Vokseværk kommer som regel først senere, altså når han er end 3-4 år, så umiddelbart tror jeg ikke det er dette. Tænder...tja det bude jo ikke stå på så længe, med mindre de er meget lang tid om at bryde frem.
Mareridt vil altså være en logisk forklaring og det er vigtigt at I giver ham trygheden om natten. Når han ikke vil tilbage i eget værelse, så skyldes det nok at han er bange og det hjælper ham at vide, at I er helt tæt på og passer på ham.
Prøv at overveje hvad der er for lys på hans værelse. En lille natlampe er en god idé, natlamper kan dog også lave uhyggelige skygger. Prøv derfor at lægge mærke til hvad der er af lys og skygger hvor han sover. Måske har han behov for at lyset er tændt, så han ikke er i tvivl om, hvor han er, når han vågner op.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske