Brev:
Fortidlig født og overgang til skemad
4. oktober 2004
Alder:
5 mdr.
Fortidlig født og overgang til skemad
Min lille søn er nu 5 mdr. og 10 dage, i korrigeret alder er han 3 en halv mdr. Indtil for 14 dage siden har han fået Aptamil pre, et tysk mærke som han fik på neo afd. Det har fungeret så godt for ham. Men nu skulle han så på blå Allomin, da han ellers ville få det for hårdt, når han skulle til at have vælling. Men... Det fungerer slet ikke!! Nu spiste han pludselig over 1 liter i døgnet (vægt 5350 dvs. dagsbehov ca. 900 ml. ikke?) før kunne han nøjes med ca. 800 ml. uden problemer. Nu gylper han også, nogle gange i stråler med klar væske, vi har ikke oplevet gylpning før.
Efter aftale med min iøvrigt gode sundhedsplejerke, får han nu på 5. dag vælling til natten. Det spiser han med glubende appetit, op til 300 ml.!!!, så nu sover han 8 timer før han skal have mælk, istedet for 5 timer. Det har også fået hans mælkeindtag ned på omkring 600-700 ml. Om dagen spiser han nu ca. hver 2 til 3 time hvor det før kun var 4 til 5 time. Kan det være Allominen der ikke mætter ham? Konsistensen er noget tyndere end det han fik før, men det var også ren erstatning.
Og hvorfor kan han ikke bare fortsætte med den serie, når den nu passer ham?
Er det bare tilfældigt, og fordi han måske er ved at være klar til grød og mos? Hvor meget vælling må jeg give ham pr. dag, og tæller det med i det daglige regnskab?
Jeg ved godt at det er utrolig mange spørgsmål på en gang, men jeg er bare så frustreret efterhånden, og vil ikke ringe til min sundhedplejerske næsten hver dag med nye spørgsmål.
Jeg har læst mange af dine svar, og brugt en del om bl.a søvn, og synes derfor det ville være godt at høre din mening.
Med venlig hilsen
Meget forvirret mor