Brev:
Gylp der forstyrrer dagssøvnen
3. oktober 2004
Alder:
4 mdr.
Gylp der forstyrrer dagssøvnen
Min søn på 4 mdr. har gennem hele sit liv været plaget af megen gylp og bøvsning. Desuden har han været plaget af regulær refluks. Han har været en ivrig lille herre og har taget godt på - har på disse 4 mdr. fordoblet sin fødselsvægt til ca. 8 kg. Jeg har ammet ham fuldt ud.
Vi har givet ham losec i en periode mod refluksen og det har hjulpet. Nu har han ikke længere behov for losec, men plages stadig af gylp. Det betyder at jeg om dagen har en søn der ikke får sovet meget, da han op til et par timer efter maden stadig plages af gylp. Da han desuden for 3 uger siden begyndte at vågne mere om natten har jeg tilføjet 200 ml vælling til natten. Jeg har nu i et par dage forsøgt med lidt grød midt på dagen, men han spiser ikke så meget endnu at det batter, hvorfor jeg må efter med brystet.
Kan du vejlede mig i madsammensætningen for min søn - jeg er ved at miste modet lidt, for det er hårdt at have en overtræt søn hver dag. Jeg er efterhånden villig til hvad som helst - også MME.
Det skal siges at jeg hver gang han viser træthed forsøger at ligge ham, men 4 ud af 5 gange må jeg tage ham op pga. gylp.
Hilsner fra den gylpnende søns mor