Brev:
Gylp - gylp - gylp og atter gylp
1. oktober 2004
Alder:
4 mdr.
Gylp - gylp - gylp og atter gylp
Hejsa
Min søn er lige blevet 4 mdr. og vi har i den forbindelse prøvet at give ham grød 1 gang om dagen, for at se om det er noget han bryder sig om. Min egen SP sagde at det var ikke nødvendigt at tvinge det i ham, da han er en ok stor dreng (8 kg og 68½ cm).
Sådan har vores madplan set ud:
Morgen: 230 ml. NAN1
Sent formiddag/middag: Hjemmelavet vælling (230 ml)
Eftermiddag: 1 portion grød, enten risgrød eller majsgrød + vand i kop
Aften: 230 ml. NAN1
Inden sengetid: 230 ml. NAN1
Men efter vi begyndte at give ham grød/tilbyde ham det, er han begyndt at gylpe helt vildt. Det er næsten alt der kommer op igen.... Uanset hvad det er vi giver ham.
Her til morgen fik han en flaske vælling, og der gik 15 min, og ALT kom op igen.....
Kan hans mave få sådan en forskrækkelse over at vi er gået over til grød?
Skal vi prøve at droppe grøden og bare give ham mælk og vælling som før. Han fik, inde vi begyndte på grøden, vælling til "morgenmad" og som "godnatflaske" og der har intet været....
Han er ellers en glad og tilfreds dreng der smiler og sover godt. Hans adfærd er ikke ændret!
Håber du kan give et godt råd, for det er synd for ham at han skal gylpe sådan.
Venlig hilsen Kirsten
Lige et sidste spørgsmål. Skal man ikke give vælling til børn, med mindre de er for tynde? Jeg har fået at vide af en, at vælling gir tykke børn, og at det kun er tynde børn der skal have det......?