Brev:
Jeg bliver vanvittig
1. oktober 2004
Alder:
9 mdr.
Jeg bliver vanvittig
Kære Netsundhedsplejerske
Jeg er altså ved at køre totalt sur i det.
Min søn er snart 9 1/2 måned og tuder næsten hele dagen (sådan føles det ihvertfald). Han kravler ikke endnu og der er ikke udsigt til, at han begynder snart. Han gider kun stå op hele tiden, men helt ærligt....jeg orker ikke at sidde og støtte ham 8 timer om dagen, mens han står ved diverse borde indtil farmand kommer fra arbejde.
Han plejer ellers godt at kunne ligge og rulle rundt på gulvet efter sit legetøj, men det har han glemt. Hvis jeg prøver at lokke ham med legetøjet virker det heller ikke. Jeg har ikke lyst til at skulle bruge mad til at lokke ham til at bevæge sig.
Når han står op kan han ikke holde balancen 100% så hvis han giver slip fra bordkanten holder jeg fast i ham, mens han falder (så han slår sig ikke). Men så starter tuderiet. Han tuder også når han vælter på gulvet, selvom der er tæppe på, han tuder når han ikke kan nå legetøjet. Når der der gået et par timer med dette tuderi ender jeg med at snerre/råbe af ham og så tuder han og så tuder jeg.
Det er bare sådan en ond cirkel. Han skal starte i DP i november og skal jeg være helt ærlig så glæder jeg mig altså til at slippe for ham nogle timer dagligt.
Det var bare ikke sådan her jeg troede det ville blive. Jeg glædede mig jo til at gå hjemme på orlov, men nu er det bare trist en del af tiden. Det er ikke tuderi hele tiden, men sådan føles det. Den eneste kur mod hans tuderi er at rejse ham op så skifter humøret straks.
Jeg er efterhånden kommet dertil, at hvis han ikke lærer at kravle nu så er det også ligemeget. Så må det komme senere. Jeg orker ikke længere have ham liggende på gulvet og tude. Måske er det fordi jeg tager det personligt når han græder. Som om jeg gør noget forkert...
Måske har vi været for hurtige når han har brokket sig tidligere, men det synes jeg ikke. Jeg tror ikke på, at bare fordi tingene ikke går efter hans hoved skal vi straks stå der og lave cirkus for at få ham i godt humør igen. Det er ok at være sur, men selvfølgelig skal han trøstes. Jeg vil bare mene, at han må lære, at tingene ikke kan gå efter hans hoved hele tiden. Er jeg helt forkert på den?
Bare giv mig med med kagerullen for at råbe af ham, jeg ved jo godt det er forkert :-(
Hej-hej