Brev:
Spiser hun nok
1. oktober 2004
Alder:
4 mdr.
Spiser hun nok
Jeg har læst i dine svar vedr. kost til andre, at børn bør spise ca. 1 l. mælk om dagen, og bliver i tvivl om vores datter spiser nok.
Vores datter på 4 mdr, er 62 cm lang og vejer 6. kg (ved fødslen var hun 52 lang og vejede 3 kg).
Hun har fået mme siden hun var 1½ måned, da hun var 2 mdr. gik vi over til allomin med rismel, da hun spiste meget tit. Vi bruger fortsat allomin med rismel og derudover får hun ½ most banan eller risgrød med pære (ca. 1 dl) til frokost. Problemet er mme'en. På en god dag får hun 850 ml. Hun får 7-8 måltider om i døgnet. De 6-7 ligger om dagen, det sidste om natten. Hun spiser mellem 75 og 150 ml. ad gangen. Kun om natten kommer hun engang imellem op på 200 ml.
Derudover er hun begyndt at blive meget gal/ked af det bagefter et måltid. Hun bøvser fint, men gylper meget når hun bøvser. Vi har forsøgt at lade hende bøvse flere gange under et måltid, men det resultere som oftest i, at hun så ikke vil spise mere.
Skal vi ændre noget i kosten eller virker det ok, og er blot en fase?
Venlig hilsen
Mari-Louise Melchior