Svar: Spiser hun nok
1. oktober 2004
Alder:
4 mdr.
Kære Mari-Louise Melchior
Umiddelbart lyder din datters indtag til at være helt i orden. 850ml erstatning + 1 dl grød, - det bliver jo ca 1 liter i døgnet og samtidig må du tro på at hun har en naturlig evne til at regulere sit behov.
Hvis hun tisser godt i løbet af dagen og urinen er klar, så mangler hun ikke væske. Samtidig skal hun jo så også tage på i vægt, men i en alder af 4 mdr har hun fordoblet sin vægt, så det lyder helt fint.
Med hensyn til bøvseri og gylp, så er det netop med at finde balancen imellem at holde pauser, så hun kan komme af med luften og samtidig lade hende spise, så hun ikke opgiver dette. Hvis jeres datter ligger og spiser godt af flasken, så synes jeg det er synd at tage den fra hende flere gange, for at hun skal bøvse, så hellere lade hende spise færdig, eller kun stoppe måltidet en enkelt gang undervejs. Hvis hun falder i søvn i forbindelse med måltidet, så læg hende ned og lad hende sove. Højst sandsynligt vil hun så vågne efter små 5 kvarter, fordi bøvser presser i maven. Her tager I hende så op igen, lader hende bøvse af og putter hende igen, så hun kan sove videre.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske