Brev:
Mad og født for tidligt
5. marts 2013
Alder:
5 mdr.
Mad og født for tidligt
Hej Helen.
Først vil jeg lige sige tak for en fantastisk god bog om børn og mad.
Jeg har en søn der er født 10 uger for tidlig.
Han bliver 6 mdr her den 18 marts og han har nu de sidste 14 dage fået risgrød med frugt mos oven på til middag og det går rigtig godt. Kan jeg begynde at give ham mos til aften? Og hvad slags skal han have frugt eller grøntsagsmos?
Jeg prøver så vidt mulig at følge den plan du har lavet til 4-6 md og det går også rigtig godt, men er lidt i tvivl om hvor meget mælk han skal efter grøden og til de andre måltider, tænker bare at hvis han spiser 140-180 ml til hver måltid, så må han da virkelig blive tyk på et tidspunkt?
Jeg tænker også om han overhovedet har godt af at spise så tit på grund af at han er født for tidlig og hans tarme ikke er udviklet helt så meget som en baby født til tiden.
Skal jeg tage hensyn på nogen måde ang mad?
Med venlig hilsen
Mette