Brev:
Søvn om dagen - 1 mdr.
4. oktober 2004
Alder:
1 mdr.
Søvn om dagen - 1 mdr.
Hej
Min søn er knap 5 mdr. gammel, han har aldrig været god til at sove om dagen, dvs. sover max. 3 x 1/2 time og skal altid vugges i søvn. Han har til gengæld altid sovet godt om natten, sover på nuværende tidspunkt fra kl. 20 - 5.
Jeg har efterhånden forsøgt mange ting for at få ham til at sove længere om dagen og ikke mindst for at han ikke skal vugges i søvn, idet han er knap 10kg og tung. Jeg har forsøgt at putte ham i vognen, både ude og inde, mens jeg vugger eller kører, puttet ham i sengen ligesom om aftenen, lade ham være alene, siddet hos ham, givet ham en puttebamse og sutteklud, pakket ham ind i dynen, men intet hjælper.
Han bliver utilfreds og det går hurtigt over i gråd som er svær at stoppe igen, så til sidst må jeg jo tage ham op igen og vugge ham. Jeg har også forsøgt at strække luren, så han måske bare kunne tage en enkelt længerevarende og måske selv falde i søvn, men han er træt, gnider øjne og bliver pylret.
Har du nogle forslag til mig...jeg kan sagtens leve med, at han kun sover halve timer, idet han sover så godt om natten, men jeg kan snart ikke holde til at vugge ham i søvn mere.
Håber du har nogle forslag til mig!