Brev:
Afhængig af bryst om natten
24. april 2013
Alder:
4 mdr.
Afhængig af bryst om natten
Hej Helen :)
Mange tak for dit sidste svar. Jeg har prøvet at arbejde på de ting du har foreslået. Jeg kan godt mærke at min datter lader sig forstyrre mere ved amning om dagen nu og slipper tit brystet for at kigge på ting/ mennesker der fanger hendes interesse. Så jeg prøver at amme i længere tid, så hun får mælk nok om dagen.
Vi har stadig nogle problemer om natten i det at hun helst vil ligge med mit bryst i munden for at sove. Jeg tror at det der er sket er at fordi hun godt har ville amme så tit, har jeg ladet hende ligge op af mig hele natten, så hun har haft fri adgang til brystet. Og det har jo virket på den måde, at jeg har kunne få lidt mere søvn om natten fordi jeg ikke har skulle op hele tiden, men nu bider det mig lidt i enden, da hun nu ikke vil sove uden bryst i munden. Det viser sig også om dagen i det at hun ikke kan sove forbi den lille opvågning (med mindre selvfølgelig at hun får brystet) Jeg lægger hende kl 19.00, vi har et fast ritual incl amning og når hun er lagt sovet hun til 22-23 uden problemer.. Men derefter vågner hun stadig ca hver time og vil have brystet..
Så mit spørgsmål lyder på, hvordan får jeg vænnet hende fra at sove med brystet? Hun er jo en stor pige, jeg tror hun er omkring de 8 kilo nu og 4 måneder og det tror jeg til dels er fordi hun ligger og sutter hele natten, er det et problem i forhold til vægt?
Jeg overvejede også at starte stille og roligt ud med lidt skemad for måske det kunne give lidt ro om natten?
Håber du kan hjælpe mig videre :)
Med venlig hilsen
Linden