Brev:
Gråd i forbindelse med søvn
24. april 2013
Alder:
8 mdr.
Gråd i forbindelse med søvn
Kære Helen
Tak for dine tidligere råd og dine gode bøger om mad og søvn.
Vi er inde i en svær periode hvor min datter hoster især om natten, nu på 4. uge og har haft lidt småfeber og været set af læge, der mener at det er en virus og at det går over af sig selv. Men de sidste 2 uger har hun været nærmest panisk angst for at skulle sove og har grædt op til 3 kvarter i mine arme før hun har overgivet sig. Og lige så snart hun hoster så starter det forfra.. Samtidig har hun fået en tand og er vidst også i et tigerspring (er knap 8 mdr nu).
Mit problem er egentlig at jeg oplever at hun nemmere falder i søvn i sin fars arme (altså godt nok efter en tudetur men umiddelbart virker den kortere) og jeg er begyndt at overveje om det kan være normalt? Hun virker til at være meget glad for mig om dagen og bliver ked af det så snart jeg går væk fra hende og når der er fremmede.
Den sidste måned er hun ellers faldet mere eller mindre i søvn af sig selv i sin vugge i sit værelse efter at have hørt en melodig-bamse og leget lidt med sin sut og dynen i sengen, men før det græd hun ofte lige i det hun skulle overgive sig til søvnen og vi måtte til sidst gå hende i søvn, men aldrig så længe som hun gør nu. Er der noget du vil anbefale at vi gør, andet end at håbe på at det går i sig selv igen sammen med hosten, tandfrembruddet og tigerspringet? Og er det normalt at far er "bedre" end mor til at vugge baby i søvn? Hun har de sidste dage spist meget lidt af både grød og mos og derfor har jeg ammet hende for at sikre at hun får væske nok nu hvor hun er småsyg. Er det bedre at jeg bare giver hende vand af kop for ikke at vænne hende til at blive ammet oftere igen?
Hilsen fra den tinitus-truede mor