Brev:
Vågner fra sine lure i gråd
6. maj 2013
Alder:
2 mdr.
Vågner fra sine lure i gråd
Hej Helen
Tak for en meget brugbar brevkasse! Læser ofte herinde og har fået bestilt to af dine bøger, som jeg ser frem til at gå igang med.
Vi er førstegangsforældre til en nu 8 uger fantastisk dreng. Han er super dejlig og egentlig ligetil bortset fra når det kommer til hans lure.
Han har i den første måneds tid døjet meget med luft i maven som tog meget af hans og vores energi. Vi har gået til zoneterapi og hans mave er blevet meget bedre. Han vejer nu 4900 g. så han har taget ca. 2 kg. på siden fødslen. Jeg ammede ham fuldt ud de første 5 uger men grundet store smerter, ødelagte brystvorter og stress omkring det, påvirkede det min mælk hvilket gjorde at han ikke blev mæt nok så vi supplerer nu med Grøn Allomin (Grundet hans mave - han kunne ikke komme af med afføringen da han fik NAN) og ammer samtidig. Jeg tilbyder ham MM hver gang inden og så får han MME ved siden af. Vi er alligevel oppe på 6 flasker om dagen. Jeg har efterhånden ikke meget mælk tilbage.
Nu til hans lure. Han sover generelt godt om natten. Sover fra ca. 22.30-23 tiden til 6.30 afbrudt af mad 2-3 gange om natten. Om formiddagen tager han gerne 2 lure ad 2-3 timer men når vi når 15-tiden powernapper han sig igennem aften indtil vi går i seng.
Han kan kun falde i søvn i mine arme hvis jeg vugger ham eller går rundt. Han bliver som regel altid ammet/givet flaske inden søvn. Han kan godt falde i søvn i barnevognen af sig selv men ellers er det hos mig. Det er egentlig hvad det er. Jeg ville gerne have at han faldt i søvn selv men igen han er jo heller ikke større. Når han bliver lagt i sin seng går der max. 20 min. og så vågner han i gråd. Jeg tager ham op og så falder han til ro. Jeg lægger ham igen og sådan kører det ellers. Dvs. han får afbrudt sin søvn en del, hvilket jeg har det skidt med plus at jeg ikke får hvilet, da det også afbrydes her. Det er en træt dreng om aften fori han "sover" på den måde.
Jeg har tænkt tanken m det er fordi han falder i søvn hos mig og så vågner et andet sted men om natten kan han jo godt sove og nogle gange i hans formiddags-lure men de bliver også afbrudt. Der går bare længere tid imellem.
Har du nogle idéer til hvad det kan handle om og hvad vi kan gøre? Har forsøgt mig meget kort med at lægge ham inden han falder helt væk men han vågner og bliver rigtig ked af det.
Han vågner faktisk altid fra sin lur i gråd og er så glad bagefter, men der er altid gråd.
Lige et tillægsspørgsmål; Han har afføring 4-5 gange om dagen og har en smattet konsistens, er gul og lugter syrligt. Nogle gange er den også vandet. Er det normalt? Vi har tænkt om grøn Allomin mætter ham nok og om det er det der gør at har afføring så ofte. Skal vi kombinere blå og grøn eller er den grønne okay? Jeg forsøger at lade der gå 3 timer imellem spisningerne men nogle gange (især om aften) er han sulten før.
Ser frem til dine svar!
Med venlig hilsen
Maria