Brev:
Udfordringer med søvn og mad
7. maj 2013
Alder:
3 mdr.
Udfordringer med søvn og mad
Kære Helen.
Du har tidligere svaret mig vedr. min datter, der ikke vil spise. Vi har nu haft nogle gode dage, hvor hun gennemsnitligt har spist 6 gange dagligt, men nu er det lidt nedadgående igen (5 daglige måltider). Hun har afføring hver dag og hun er ikke dehydreret - må det ikke være tegn på, at hun trods manglende vægtstigning får, hvad hun har behov for?
Jeg har læst i din bog, Børn og Søvn, at ved 3 mdr. alderen kan barnet have svært ved at koncentrere sig - jeg tror det er vores problem. Kommer de automatisk over dette?
På grund af udfordringerne med at spise ser vi frem til, at hun bliver 4 mdr. så vi kan begynde at give hende lidt grød. Hvad vil du foreslå vi starter med, og skal vi også begynde at give hende vand på kop på dette tidspunkt? Som jeg har forstået vil det kun være et par skefulde grød i starten og hun får jo så lige så meget (eller lidt) mælk som før, så er yderligere væske vel ikke nødvendigt?
Den sidste uges tid har vi haft svært ved at få hende til at sove. Hun græder og det kan tage flere timer at få hende til at falde til ro, selvom hun er træt. Tidligere var hun virkelig nem at få til at sove, hun blev aet i 5 minutter og så sov hun. Er dette også en fase?
Hilsen