Brev:
Søvn om dagen i barnevognen
24. juni 2013
Alder:
4 mdr.
Søvn om dagen i barnevognen
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig fordi vores datter ikke sover ret længe af gangen om dagen i barnevognen. Hun sover mellem 30 min, 45 min eller 1 time og så er hun vågen. Nogle gange virker hun frisk når vi kommer ud til hende og så er jeg klar over at det bare var det hun havde brug for. Men jeg synes mere og mere vi oplever at komme ud til en pige som er langt fra frisk. Vi kan også nogle gange nemt få hende til at sove igen ved at trille med vognen men 15 min senere er hun vågen igen og sådan kan det fortsætte. Hvis jeg så derimod ligger mig i sengen med hende kan hun uden problemer sove mellem 2-3 timer og jeg har lagt mærke til at hun godt kan vågne efter 30, 45, 1 time, men når jeg ligger og "sover" ved siden af falder hun hen af sig selv igen.
Sidst mente du det var pga. hendes dårlige spisning fordi hun kun spiser kort tid af gangen, men det lader jo ikke til at være problemet når jeg ligger ved siden af (der er maden jo lige ved siden af), så sover hun uden problemer. Så jeg tænker om det er fordi hun ikke er tryg når hun ligger i barnevognen?? Det skal også lige siges at hun ikke er sulten når hun kommer ind, der kan godt gå noget tid før hun beder om mad.
Dog skal det lige siges at vi har aldrig haft problemer med at hun ikke vil i vognen eller at hun skriger. Hun falder fint i søvn hvor vi kan skifte i mellem at vi stiller den ud og hun falder i søvn af sig selv eller vi triller med vognen. Når hun vågner er det sjældent med skrig og skrål, hun kan faktisk godt ligge vågen og ligge og rumsterer uden at kalde. Jeg har prøvet at lade hende ligge men hun falder ikke i søvn igen og kalder så efter lidt tid.
Hvad kan vi gøre for at få hende til at tage en længere lur i vognen?
Med venlig hilsen
Stine.