Brev:
Rykke dagsplan en time tilbage?
25. juni 2013
Alder:
6 mdr.
Rykke dagsplan en time tilbage?
Kære Helen.
Du har tidligere sendt os en dagsplan for vores datter, der vågner tidligt. Nu er hun blevet 6 mdr., og i løbet af den næste måneds tid vil vi forsøge at indføre lidt mellemmåltider. Vi har din bog om børn og mad, hvilken vi har stor glæde af.
Jeg er dog i tvivl om, hvor vi skal lægge de små måltider ind? Kan vi bare rykke hele din dagsplan en time tilbage?
Dagsplanen ser ud som følger (en typisk dag; det kan veksle lidt):
Kl. 5.30: står op
Kl. 6.15: hirse-/majsgrød, vand ad kop
Kl. 7.45: flaske (ca. 100 ml)
Kl. 8: puttes til lur, sover 1 time og 20 min.
Kl. 10: grøntsagsmos, vand ad kop
Kl. 11.30: flaske (ca. 100 ml) og puttes til lur: 1 time og 20 min.
Kl. 14.30: flaske (ca. 120 ml)
Kl. 15.15: puttes til lur på 35 min.
Kl. 17.15: grøntsagsmos, vand ad kop
Kl. 19-19.30: flaske (ca. 180 ml), puttes til nat
Kl. 23: flaske (ca. 200 ml)
Kl. 02.15: flaske (ca. 160 ml)
Kl. 05.30: står op og dagen starter på ny
Udover de angivne tider er vi inde for at give sut, beroligende hænder osv. kl. 21, kl. 00 og kl. 04.30.
Til skemåltider spiser hun ca. 0,5-0,75 dl. Hun er dog ret svær at få såvel grød som mælk i om morgenen og op ad formiddagen. Jeg tænker, det er fordi hun spiser relativt meget kl. 02.15, men ved ikke, hvordan vi skal komme væk fra det? Det er ret tydeligt, at hun vågner pga. sult. Vi har forsøgt med vand, men det virker ikke.
Eftersom vi endnu ikke er startet på mellemmåltider, kan jeg vel ikke forvente, hun kan sove igennem allerede?
Hun har fra dag 1 været en pige, der kræver en del, som har svært ved at overgive sig til søvnen og som skal have hjælp til at sove videre.
Når hun indimellem ikke kan hjælpes videre i søvnen om formiddagen, har vi taget hende op, men det forlænger desværre ikke middagsluren.
Håber, du kan hjælpe os lidt på vej.
Med venlig hilsen
lillepigens mor