Brev:
Svært ved at blive puttet om aftenen
26. juni 2013
Alder:
10 mdr.
Svært ved at blive puttet om aftenen
Hej Helen
Jeg har en dejlig datter på 10,5 mdr. For ca. en mdr. siden begyndte hun at kravle og ret kort tid efter, rejse sig op af alting. Hun udforsker virkelig verden omkring sig. Ofte må jeg ikke gå fra hende, så bliver hun lidt ked af det og følger efter. Hun er meget forbeholden overfor fremmede, også mormor, som hun ellers ser ret ofte. Hvis en "fremmed" tager hende op, skal hun lige afsøge rummet og finde ud ad, hvor jeg er henne og sikre sig, at situationen er ok.
Om morgenen vågner hun ofte kl. 5 hvor resten af "huset" står op. For-og eftermiddag er hun ude og sove i barnevognen og der er det sjældent et problem at putte hende. Formiddag sover hun gerne ca. to timer og eftermiddag ca. halvanden time og hun vågner gerne 15.30. Hun bliver puttet til natten ca. 18.30/19.00 alt efter hvad tid hun er oppe om eftermiddagen.
Den sidste uges tid har hun været meget svær at putte til natten. Hun rejser sig op i sengen lige så hurtigt som jeg lægger hende og selvom hun er stang stagens træt, popper hun op som en anden fjeder hver gang hun bliver lagt. Hun bliver dybt ulykkelig hvis jeg går men er også ked af det selvom jeg bliver. Jeg kan godt synge for hende men hun står op i sengen, jeg kan ikke synge hende i søvn.
Nogle aftner ender det med, at jeg lægger mig sammen med hende i dobbeltsengen, hvor hun ofte falder i søvn efter ca. ti min.
Om natten får hun stadig flaske en-to gange og her er det sjældent et problem at putte hende igen. Det er kun om aftenen...
Hun er jo nok i en udviklingsfase hvilket er hvorfor hun er så svær at putte. Men hvad mener du jeg kan gøre for at der bliver mere ro på og hun ikke er så svær at putte?
Jeg har brug for nogle råd om, hvordan putningen om aftenen kan blive bedre og mere rolig for hun kan jo mærke min frustration...
Med venlig hilsen
Konni