Brev:
Lurer om dagen
4. juli 2013
Alder:
7 mdr.
Lurer om dagen
Hej Helen.
Min datter har siden hun var spæd sovet alle sine lurer i sin barnevogn udenfor. (Vi har en udestue). Men her på det sidste synes jeg det er blevet sådan en kamp at putte hende derude. Når hun har været vågen mellem 2-3 timer og begynder at pyller, græde lidt og gnide øjnene så lægger jeg hende ud. Men lige så snart jeg lægger hende, så græder hun helt ulykkeligt.
Så enten må jeg ud og trille med hende til hun falder i søvn eller må jeg sætte hende ud og så kan sidde og lege lidt til hun er endnu mere træt.
Men er det fordi jeg putter hende for tidligt at hun reagerer sådan? Synes det tager næsten en halv time før hun overgivet sig hver gang. Ville da gerne hun bare kunne ligge og lege lidt og snakke og så overgive sig uden den kamp og al den gråd. Hun skal jo ikke græde sig selv i søvn. Men det ender det ofte med. Jeg har også prøvet at tage hende op og så putte hende ind til mig, men hun vrider sig bare og skriger. Har også prøvet at ligge mig med hende inde i soveværelset, hende i hendes egen seng og mig ved siden af. Men det hjælper heller ikke.
Er det bare en fase eller kan vi gøre noget anderledes?