Brev:
Droppe natflasken?
5. juli 2013
Alder:
6 mdr.
Droppe natflasken?
Hej Helen.
Vores datter er nu 6,5 mdr., og vi går lidt og tænker på om det mon snart er tid at droppe natflasken?
Hun får mos/grød tre gange dagligt og derudover 6 flasker i døgnet. I dagtimerne drikker hun ca. 100-120 ml ad gangen. Kl. 23 får hun flaske med 200 ml, og den drikker hun som oftest. Hun vågner flere gange om natten; nogle gange bare for at få en sut/beroligende hænder, men spiser også gerne omkring kl. 03. Her spiser hun ca. 160 ml. Hun spiser altså klart mest sen aften/nat sammenlignet med dagtimerne. Den sene aftenflaske med 200 ml i fungerer super godt! Men når hun nu tager så godt fra her, tænker jeg, at hun måske burde kunne klare at sove til hun står op kl. 5.30 uden mælk? Jeg har et par gange praktiseret, at tage kl. 3-flasken fra hende efter ca. 100 ml, og det siger hun ikke noget til. Hun sover pænt videre og melder sig heller ikke senere.
Hun spiser stort set ingenting til morgenmad kl. 6.15 (øllebrød); måske 2-3 teskefulde, og morgenflasken inden lur kl. 8 er på omkring 70 ml. Jeg tænker, hun bliver alt for mæt i løbet af natten?
Hvad tænker du om, at droppe natflasken? Skal vi vente til hun får mellemmåltider også? Men det kræver så, at hun har appetit til at spise. Hvis og når natflasken skal væk, hvordan gør vi det så bedst? Giver mindre og mindre i flasken eller tilbyder vand i stedet? Et andet alternativ er selvfølgelig at vente til hun selv siger fra.... hvis hun gør :)
Håber, du vil dele lidt af dine gode tanker og råd med os :)
Med venlig hilsen
lillepigens mor