Brev:
Den der 1/2 time.
5. juli 2013
Alder:
2 mdr.
Den der 1/2 time.
Hej Helen.
Det er længe siden jeg har haft brug for din hjælp, men nu måtte jeg lige skrive til dig. Vi fik en lillebror d. 28/4 og han er en dejlig glad dreng på 5 kg. Jeg ammede ham de første par måneder, men er blevet nødt til at give mme da jeg ikke kunne give ham nok sidst på dagen. Så nu får han mme om dagen + lidt bryst hvis han gider og indtil videre kan jeg stadig amme ham om natten.
Det jeg egentlig gerne vil spørge om, det er, hvornår mon knægten finder ud af at han ikke skal vågne efter 1/2 times søvn. Jeg prøver så vidt muligt at være klar når jeg ved, at nu vågner han sikkert og de fleste gange kan jeg få ham til at sove videre, men hvor er det frustrerende at man konstant skal være på vagt. Jeg er klar over at det er der han skifter søvnstadie og må nok bare prøve at finde mig i det, men er det noget jeg kan lære ham, eller er det ude af mine hænder? Nu går vi på ferie og det betyder, at middagsluren sikkert bliver inde i mors seng og det er ok med mig, for så kan jeg hurtigt give ham lidt bryst og så fortsætter han i søvnen, men det skal jo helst ikke blive en vane.
Jeg prøver at give ham 3(4) lure om dagen, men det er svært hvis den første lur allerede slutter inden klokken er 9. Han bliver meget hurtigt træt igen, så det kan nå at blive mange lure hvis de kun er på 1/2 time. Det hjælper ikke nødvendigvis at gå med ham i barnevognen, her kan han sagtens vågne op alligevel.
Hvad skal jeg gøre, hører meget gerne dine tanker og håber du kan finde rundt i mit lidt rodede brev :)
Venlig hilsen
Lene