Brev:
Rytme og søvn
8. juli 2013
Alder:
7 mdr.
Rytme og søvn
Hej Helen.
Håber at du kan hjælpe mig og min dejlige dreng Julius. Her kommer lidt omkring vores dreng og situation. Julius kom til verden 12.12.12 5 uger for tidligt, og vi var indlagt 13 dage, så han kunne lære at spise, han lå derfor med sonde først. Julius havde de første 3,5 måned mange problemer med maven, uro i kroppen og havde svært ved at falde til ro. Dette blev bedre da vi kom på movicol og der kom styr på maven. Julius er næsten 7 måneder og en dag for Julius ser således ud.
Kl 7 vågner, får så øllebrød eller havregryn.
Kl 9, bliver ammet og falder i søvn ved brystet, og bliver puttet i barnevogn
Sover to timer. Ca.
Kl 11, op og lidt efter får han grød.
Kl 13, Ammer, falder i søvn ved brystet og bliver lagt i barnevogn, sover ca to timer.
Kl 15 op, og bliver ammet.
Kl 17 bliver han puttet, uden amning, her går jeg med ham i vognen ca 2-3 min og så sover han. Her sover han mellem 30 og 45 min.
Kl. Ca 18 får han mos med lidt kød i,
Kl 19.30 kommer han i bad, får nattøj på, går i soveværelset, får bryst, hvor han mange gange slipper og tager fat i brystet, så synger jeg for ham og han bliver lagt i sengen med sut. Her kan han så nærmest ikke finde ro, han karter rundt i sengen og græder lidt nogle gange. Til sidst bliver jeg nød til at nusse ham i søvn ved at køre en finger ned over panden og næseryggen på ham.
Nu vågner han så alt mellem 1/2 time til en time efter og skal have sut, og sådan fortsætte det natten igennem hvor der kan gå alt imellem 1/2 time imellem han skal have sut og 2,5 time. Hvis han bruger mere en 3 min på at falde i søvn igen tager jeg ham op og ammer ham, og det kan være fra kl 24 og helt frem til kl 5 før han skal have mad. Det er så svært at vurdere.
Nu er mit spørgsmål så, hvordan skal jeg gribe det an med sutten? Jeg vil egentlig gerne have ham på eget værelse men orker ikke at rende så meget frem og tilbage. Det virker desuden ikke som om at vi forstyrre hinanden, da han stadig har behov for sutten, selvom at han ligger alene på soveværelset selvom vi ikke er gået i seng. Han begynder desuden at græde hvis ikke han får sutten. Jeg er ved at være godt træt af at han har så svært ved at falde i søvn til nat og så at han skal have sut så tit, han kunne jo i princippet sove fra 20 til 5 uden mad.
Desuden vil jeg gerne have råd til hvordan at jeg muligvis får ham til at sove uden at vi skal gå med vognen ved den sidste lur, og så kan jeg ikke forstå at han ikke kan være længere vågent end 2 timer. Han bliver så pylret, vil ingenting har let til gråd og vil så ikke ligge på gulvet men kun stå at hoppe, og skifte jeg ham når han skal ud til lur græder han.
Håber du kan hjælpe Helen, synes jeg kæmper meget med søvnen.
Kærlig hilsen
Sabrina