Brev:
Hjælp til putning - 10 mdr.
8. juli 2013
Alder:
10 mdr.
Hjælp til putning - 10 mdr.
Hej Helen
Så har jeg lige endnu et spørgsmål om søvn og putning..
Min datter er nu 10 mdr. og vi er endelig kommet over det sidste udviklingsspring hvor hun var MEGET ked af det når hun skulle sove og vågnede konstant, så vi endte med at flytte sengen tilbage ind i soveværelset, tage siden af og ligge og holde om hende til hun faldt i søvn efter at være blevet ammet.
Nu er problemet at hun mosler rundt i sengen når jeg lægger hende efter natamningen og sådan kan hun køre på i timevis. Hvis jeg bare sidder i nærheden kravler hun hen til mig og op på mig og hvis jeg går bliver hun straks ked af det. Hvad kan vi gøre for at gøre putteseancen lettere? Skal vi lægge hende ned når hun rejser sig eller lade hende være og sidde musse-stille ved siden af? Skal vi gå ud af værelset og lade hende græde lidt? Oftest ender hun alligevel med at græde når hun bliver så træt at hun ikke kan holde sig vågen længere.
I løbet af dagen sover hun mellem 1-11/2 time formiddagslur og oftest 1 time om eftermiddagen (helst fra kl 14 men nogen gange overgiver hun sig først kl 14.30 og vågner ca 15.30) og så putter vi kl 20 hvorefter hun sover uden mad, men med enkelte opvågninger til kl ca 7. Skal vi prøve at lave om på dagslure eller opvågnings/godnatputning så hun er mere træt?
Hilsen Lauras mor