Brev:
Ingen rytme og vil ikke sove om dagen
9. juli 2013
Alder:
3 mdr.
Ingen rytme og vil ikke sove om dagen
Hej Helen
Jeg håber virkelig du kan hjælpe, da jeg snart synes jeg har prøvet alt. Min datter anna er 3 mrd og har ingen rytme overhovedet.....
Men det ser sådan her ud.
Vågner mellem 5.30 - 8 flaske og står op (hun vågner altid 5.30-6 og får flaske og nogle gange falder hun så i søvn igen og andre gange ikke)
Formiddagslur ca 1-2 timer efter vi er stået op, sover her mellem 30-60 min
Sådan fortsætter vi så dagen igennem med 1 - 1,5 times vågen tid og 30-60 min lur. og det bliver så til ca 4-6 lure dagligt.
Hun kommer i seng kl ca 19-20 og sover her efter uden opvågning til kl 05-06
Hun får en flaske kl ca 24 inden min mand går i seng.
Hun sover fint i barnevogn eller seng 2-4 timer x 3 indtil hun var ca 6 uger. derefter begyndte hun at vågne efter ca 30-60 min. hun virke slet ikke udhvilet og er ofte meget hurtigt pylret igen.
Vi har prøvet at køre med hende, vugge hende, putte hende i vores seng, hendes egen seng, barnevogn osv, men intet hjælper. og det bliver bare værre og værre, engang kunne vi være heldige at få hende til at falde i søvn igen ved at sidde hos hende eller give lidt mere flaske, men den går aldrig nu.
Det eneste sted hun sover så længe vi ønsker er i en slynge vi har til hende, her kan hun sagtens tage 3-4 timer, hvis vi orker det.
Hun sover nu sine lure i sin seng, da det er det der trodsalt fungere bedst, da hun i barnevognen kun sover hvis den ruller, her vågner hun dog alligevel ofte efter 30-60 min selvom den ruller.
Hun er nem nok at putte, hun får lidt flaske og derefter sin sut og falder så ofte i søvn. nogle gange går vi med hende i armene hvis hun græder meget og er blevet overtræt.
Jeg har forsøgt a skabe lidt rytme ved at hun spiser ca hver 3 timer og jeg vil gerne putte hende 3 gange om dagen, men det går bare i ged når hun kun sover 30 min.
Hun er helt umulig at få til at falde i søvn igen.
Det er svært at komme uden for huset med hende, da hun jo kun vil sove på sit eget værelse, så har måtte droppe træning og mødregruppe, da det blev for surt.
Det sker engang imellem at hun så lige sover 3 timer en eftermiddag, men det er meget sjældent. som beskrevet sover hun helt uden opvågninger fra kl ca 19.30 hvilket jeg synes er underligt.
Hun spiser, fint vokser og udvikler sig som hun skal. og er også glad og smiler i hendes vågen tid. bare ikke så længe af gangen da hun bliver hurtigt træt igen pga de korte lure.
Vi har en dreng på 4 år og det er svært at have tid til ham, når han kommer hjem fra børnehave kl 14, da hun enten er meget sur pga træthed eller jeg skal forsøge at få hende til at sove mere end 30 min, så det påvirke hele familien meget.
Jeg håber meget du kan hjælpe.
Venlig hilsen
Tanja